Zajęcia z zegarami.
Program edukacji wczesnoszkolnej dotyczący treści matematycznych zakłada naukę korzystania z zegara. Już w pierwszej klasie dzieci uczą się odczytywać pełne godziny, nazywać poprawnie godziny dopołudniowe i popołudniowe. Wiedzą, jakie są rodzaje zegarów i czym się od siebie różnią.
W drugiej klasie potrafią odczytywać nie tylko pełne godziny, ale także połowy godzin, kwadranse i bardziej dokładny czas. Służą im do tego plansze z tarczami zegarów, własnoręcznie wykonane tekturowe zegary oraz zegar ścienny w sali lekcyjnej.
Klasa druga b ćwiczyła i utrwalała znajomość zegara; wskazywanie i odczytywanie czasu, mając do dyspozycji plastikowe, kolorowe modele zegarów. Modele te wydrukowano na drukarce 3D, zakupionej z projektu Laboratoria Przyszłości. Dzieci z chęcią wykonywały wszystkie ćwiczenia.
Praca z takimi zegarami na pewno uatrakcyjniła zajęcia i pomogła uczniom przyswoić wiedzę na temat oswojenia się tematem - Czas.
Wychowawczyni - A. Rydel.